Jedyne nagie piersi, które zobaczysz na Facebooku
Czy widziałeś już spot ze śpiewającymi piersiami? Kampania "Wszyscy kochają cycki" w fenomenalny sposób obeszła cenzurę w internecie. Jej celem jest zwiększanie świadomości społecznej na temat nowotworów.
1. Czy też kochasz piersi?
Ruch MACMA stworzył niedawno spot "Everybody Loves Boobs", czyli "Wszyscy kochają cycki". Zwraca on uwagę na poważny problem. Co roku z powodu nowotworów umierają miliony kobiet na całym świecie. Głównymi bohaterkami zaprezentowanej kampanii są... śpiewające piersi.
Sprawdź też:
Filmik rozpoczyna się sceną, w której kobieta ma na sobie szlafrok z logo Instagrama i Facebooka. Następnie ściąga go, pokazując nagie piersi. Cenzura w internecie zabrania jednak prezentowania kobiecych sutków.
W ich miejsce twórcy spotu wstawili więc usta. Dzięki temu zabiegowi ominięto cenzurę.
Przeczytaj również
2. Ten rozśpiewany biust
Rozśpiewany biust zwraca uwagę na to, że każdy je kocha, niezależnie od jego wyglądu i koloru skóry. Radosna piosenka w pewnym momencie zostaje jednak przerwana. Oczom internautów ukazuje się kobieta po mastektomii.
Nie wszyscy więc kochają piersi. Nowotwór ich nie znosi.
Celem kampanii jest nie tylko zwiększanie świadomości na temat nowotworów piersi, ale także zwrócenie uwagi na problem cenzury w sieci.
Coraz częściej zdarza się, że zdjęcia przedstawiające kobiety po mastektomii czy pacjentki zmagające się z rakiem piersi są usuwane.
Twórcy kampanii się z tym nie zgadzają. Dyskryminacja nie dotyczy przecież sutków u mężczyzn, które wyglądają bardzo podobnie.