Trwa ładowanie...

Zimny prysznic. Tortura czy terapia?

Zimne prysznice są polecane jako zdrowe. Nie wydają się jednak zbyt przyjemne. Co można zyskać rezygnując z gorącej kąpieli na rzecz zimnego prysznica? Sprawdź.

Zobacz film: "Eukaliptus pod prysznicem"

1. Zimny prysznic każdego dnia

Gina Florio jest promotorką zdrowego trybu życia. Jako trenerka pomaga ćwiczeniami zrzucać wagę.. Sama również chętnie podejmuje wyzwania dotyczące zdrowego stylu funkcjonowania i żywienia.

Gdy jeden z jej znajomych wspomniał o tym, że już od dwóch lat bierze zimne prysznice, była w szoku. Jednak, gdy dodał, że to dodaje mu energii i przyspiesza regenerację, Gina Florio postanowiła spróbować i przekonać się sama, czy to działa.

Gwiazda fitness sprawdziła, czy zimne prysznice lepiej regenerują po treningach
Gwiazda fitness sprawdziła, czy zimne prysznice lepiej regenerują po treningach (www.instagram.com/gmflorio/)

Każdego dnia brała zimny prysznic. Jednak nie wskakiwała od razu do zimnej wody, a jedynie stopniowo obniżała temperaturę, a włosy zawsze myła w ciepłej wodzie. Nie bez trudu przetrwała tydzień, ale już wtedy zobaczyła pierwsze efekty. Jednak odczucie zimna podczas kąpieli porównuje do tortur.

Zobacz też: Zmień swój styl życia w trakcie ciąży – na zdrowie!

2. Zimny prysznic - zalety

Więcej energii po zimnym prysznicu okazało się prawdą. Niska temperatura powoduje szybsze tętno. Działa niczym kofeina. Dodaje sił i witalności zarówno rano, jak i po treningu. Nie ma skutków ubocznych, które mogą powodować napoje pobudzające.

Chociaż zimna woda kojarzy się niektórym z torturami, w rzeczywistości taki zimny prysznic poprawia nastrój. Gina Florio czuła się wspaniale i była pełna entuzjazmu.

Zimne prysznice działają korzystnie na skórę całego ciała
Zimne prysznice działają korzystnie na skórę całego ciała (www.instagram.com/gmflorio/)

Zimna woda doskonale działa na skórę. Zamyka pory, utrudnia zanieczyszczeniom wnikanie do środka. Zmniejsza przetłuszczanie się skóry i uzdrawia jej niedoskonałości. Dotyczyło to zarówno skóry ciała, jak i twarzy.

Gina Florio nie zauważyła szybszej regeneracji po treningach. Uważa, że w tym przypadku lepiej sprawdzają się groty lodowe. Chociaż więc ból mięśni po wysiłku nie znikał, jednak pozostałe liczne korzyści przekonały Ginę, by na stałe wprowadzić zimny prysznic do codziennych rytuałów.

Zobacz też: Zmiana trybu życia sposobem na depresję

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.