Trwa ładowanie...

Wpływ leków przeciwdepresyjnych na życie intymne

 Agnieszka Gotówka
05.06.2017 21:19
Wpływ leków przeciwdepresyjnych na życie intymne
Wpływ leków przeciwdepresyjnych na życie intymne

Skutkiem leczenia depresji może być obniżone libido wiążące się z obniżeniem funkcji seksualnych.

spis treści
Leczenie depresji może wpłynąć na obniżenie libido
Leczenie depresji może wpłynąć na obniżenie libido

1. Zaburzenia seksualne a depresja

Zaburzenia seksualne w przebiegu leczenia depresji pojawiają się stosunkowo często. Wiele osób samodzielnie decyduje się na odstawienie leków przede wszystkim dlatego, że zauważyli oni u siebie znaczny spadek formy w zakresie życia seksualnego. To duży błąd, który prowadzić może do jeszcze większych problemów. Jeśli leki faktycznie mają tego rodzaju skutek uboczny, warto porozmawiać z lekarzem, który być może zadecyduje o mniejszej dawce leku lub zmianie środka antydepresyjnego.

2. Rodzaje zaburzeń seksualnych związanych z depresją

Zobacz film: "Witaminy w ciąży"

To musisz wiedzieć:

Zaburzenia seksualne, które mogą mieć związek z leczeniem zaburzeń psychicznych, to: zmniejszenie pożądania, obniżenie libido, osłabienie wzbudzenia seksualnego (zaburzenia wzwodu u mężczyzn i suchość pochwy u kobiet), trudności w osiąganiu orgazmu, * niemożność osiągnięcia orgazmu. Zaburzenia seksualne mogą być również jednym z objawów depresji, a odpowiednie leczenie może zminimalizować lub całkowicie wyeliminować problemy w tej sferze życia człowieka.

Z pewnością trudności w sypialni nie powinny być przyczyną niepodjęcia przez chorego leczenia. Może to bowiem być przyczyną jeszcze większych problemów. Być może obniżenie nastroju to tylko jesienna depresja, ale należy mieć również na uwadze fakt, że zaburzenia emocjonalne są symptomem poważnej choroby psychicznej. Należy zatem skonsultować się ze specjalistą, któremu opowie się szczerze o swoich problemach. To jedyny sposób na ich przezwyciężenie.

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze