- Czy w 2026 r. czeka nas wycinka co najmniej kilkuset drzew tylko po to, by w tym bezcennym lesie zbudować nowe drogi rowerowe, mimo istniejącej już alternatywy? - pytał Tomasz Zdulski, autor profilu "Dzika Dębina" na Facebooku.
Jego zdaniem to prace, które zakończą się m.in. budową kolejnego odcinka asfaltowej Wartostrady, tym razem na terenie chronionego użytku ekologicznego Dębina I. Więcej w tekście poniżej.
10 listopada urzędnicy miejscy nie pracowali. Odpowiedź na nasze pytanie poznaliśmy kilka dni później.
- Na wskazanym terenie trwa realizacja zadania inwestycyjnego "Modernizacja wałów przeciwpowodziowych". Zadanie dotyczy modernizacji wałów przeciwpowodziowych Dębina (od ul. Hetmańskiej do nasypu kolejowego przy wiadukcie nad ul. Ku Dębinie) oraz na odcinku Luboń - Dębina. Obecnie trwają prace koncepcyjne oraz przygotowanie dokumentacji projektowej, która umożliwi wykonanie robót niezbędnych dla zapewnienia dobrego stanu technicznego wałów przeciwpowodziowych. Jednym z elementów prac jest przygotowanie inwentaryzacji dendrologicznej. Jej celem jest szczegółowe rozpoznanie stanu zieleni na obszarze objętym opracowaniem projektowym - odpowiedziała w imieniu urzędu Joanna Żabierek, rzeczniczka prezydenta i urzędu miasta.- Zastosowane kolory arbotagów (niebieski i pomarańczowy) oznaczają wyłącznie indywidualny numer drzewa, określający gatunek, obwód, wysokość, ocenę stanu zdrowotnego i lokalizację w terenie.
Jak twierdzi rzecznika, trwające prace projektowe mają związek wyłącznie z modernizacją wałów przeciwpowodziowych. Koncepcja projektowa tego zadania "nie uwzględnia przebiegu drogi rowerowej na terenie użytku ekologicznego".
Same założenia projektowe modernizacji wałów "będą znane po zakończeniu prac koncepcyjnych i projektowych".
Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.